SELAMAT BERKUNJUNG KE BLOG PRA-U SMK SULTAN OMAR, DUNGUN, TERENGGANU - TARIKH KEMAS KINI: 30 JANUARI 2019 - 10:20 MALAM SELAMAT MENGHADAPI PEPERIKSAAN SEMESTER 3, ULANGAN SEMESTER 1, ULANGAN SEMESTER 2, DAN SEMESTER 1. SELAMAT BERJAYA.

WARGA PRAUNIVERSITI 2017

banner

Rabu, 13 Ogos 2014

TUJUH ORANG LEPASAN STPM 2013 KE IPTA

TUJUH orang lepasan STPM 2013 terpilih untuk melanjutkan pelajaran di institusi pendidikan tinggi awam bagi sesi 2014/2015 di Semenanjung dan di Sabah.

Pelajar Terbaik STPM 2013, Nur Farah binti Zulkifli, dipilih untuk mengikuti program Sarjana Muda dengan Kepujian Pengajian Bahasa Melayu di Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM).

Dua orang calon akan mendaftar di Universiti Malaysia Sabah (UMS), dan masing-masing seorang di Universiti Malaya (UM), seorang di Universiti Utara Malaysia (UUM), Universiti Malaysia Terengganu (UMT) dan Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI).

Mereka merupakan calon kumpulan pertama yang mengikuti pengajian STPM berdasarkan sistem modular. 


Yang berikut ialah pelajar-pelajar yang berjaya:
  1. Nur Farah binti Zulkifli - Sarjana Muda dengan Kepujian (Pengajian Bahasa Melayu) - Universiti Kebangsaan Malaysia
  2. Mohd Suhairie bin Mazlan - Sarjana Muda Sastera (Sejarah) - Universiti Malaya
  3. Mohd Ubadilah bin Khazali - Sejarah - Universiti Malaysia Sabah
  4. Aina Faraaqilah binti Abdullah - Sarjana Muda Sains Pengurusan Perniagaan Tani dengan Kepujian - Universiti Utara Malaysia
  5. Hamiza binti Saffee - Pengurusan Perhotelan - Universiti Malaysia Sabah
  6. Norliani binti Mohd Gaazali - Sarjana Muda Pengurusan (Pemasaran) - Universiti Malaysia Terengganu
  7. Nurul Nasuha binti Mohammad - Sarjana Muda Pendidikan (Sains Kejurulatihan) dengan Kepujian - Universiti Pendidikan Sultan Idris
Keputusan pelajar-pelajar yang layak ke IPTA diumumkan oleh Unit Pusat Universiti (UPU) melalui portal pada 12 Ogos 2014 (Selasa) lalu. Kesemua bakal siswa tersebut akan melaporkan diri di kampus masing-masing pada 1 September 2014 ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih.