SELAMAT BERKUNJUNG KE BLOG PRA-U SMK SULTAN OMAR, DUNGUN, TERENGGANU - TARIKH KEMAS KINI: 30 JANUARI 2019 - 10:20 MALAM SELAMAT MENGHADAPI PEPERIKSAAN SEMESTER 3, ULANGAN SEMESTER 1, ULANGAN SEMESTER 2, DAN SEMESTER 1. SELAMAT BERJAYA.

WARGA PRAUNIVERSITI 2017

banner

Ahad, 4 Januari 2015

PRA-U SMKSO DIPERKASAKAN...

MULAI 2015, pengurusan SMKSO mengorak langkah untuk memperkasakan pendidikan prauniversiti demi meningkatkan pencapaian pelajar. Pemerkasaan tersebut selaras dengan pelan transformasi prauniversiti seperti diperuntukkan dalam Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia 2013-2025.



Pelajar Pra-U Atas akan mula berpakaian kasual yang sopan seperti garis panduan yang ditetapkan oleh Kementerian Pendidikan. Pelajar-pelajar akan dikenali dengan pemakaian kad pelajar sepanjang masa berada di kawasan sekolah.

Dari segi pengajaran dan pembelajaran, pihak sekolah menyediakan dua buah bilik kuliah dan sebuah bilik guru, selain kemudahan enam buah bilik darjah dan sebuah bilik tayangan yang sedia ada. Penyediaan bilik kuliah tersebut diusahakan semasa cuti penggal akhir tahun lalu.

Beberapa orang bekas pelajar Pra-U sesi 2014 turut memberikan bantuan dengan mengecat dan menceriakan bilik kuliah di bawah seliaan Encik Mohd Marzuki bin Mat Jusoh.

Pelajar Pra-U akan memulakan sesi pengajaran dan pembelajaran penggal kedua mulai 11 Januari ini. Pada penggal ini, pelajar akan terlibat dengan sesi kerja kursus dan kertas kajian bagi mata pelajaran Bahasa Melayu, Sejarah dan Pengajian Am.

Sebuah bilik kuliah yang sedang dalam penyiapan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih.