SELAMAT BERKUNJUNG KE BLOG PRA-U SMK SULTAN OMAR, DUNGUN, TERENGGANU - TARIKH KEMAS KINI: 30 JANUARI 2019 - 10:20 MALAM SELAMAT MENGHADAPI PEPERIKSAAN SEMESTER 3, ULANGAN SEMESTER 1, ULANGAN SEMESTER 2, DAN SEMESTER 1. SELAMAT BERJAYA.

WARGA PRAUNIVERSITI 2017

banner

Isnin, 2 Mac 2015

TENGKU NOFAZILA RAIH 4.0

PELAJAR terbaik STPM Penggal 3, Tengku Nofazila binti Tengku Saharudin, muncul sebagai pelajar STPM pertama sekolah ini memperoleh purata nilai gred keseluruhan (PNGK) 4.0 dengan mendapat A dalam semua mata pelajaran yang diduduki.


Kejayaan tersebut juga menobatkan Tengku Nofazila sebagai pelajar tunggal dari daerah Dungun yang memperoleh PNGK penuh itu dalam peperiksaan STPM 2014, dan termasuk dalam 12 orang pelajar dari seluruh negeri Terenggganu yang memperoleh 4A.

Tengku Nofazila yang diiringi oleh Penolong Kanan Tingkatan 6, Encik Mazlan bin Mohd menerima slip keputusan tersebut daripada YAB Menteri Besar Terengganu, Dato' Seri Haji Ahmad Razif bin Abd. Rahman dalam majlis khas di Sekolah Menengah Agama Atas Zainal Abidin (SMAAZA) di Kuala Terengganu tengah hari ini. Pelajar itu juga menerima sebuah laptop jenama Lenovo dan sijil penghargaan daripada kerajaan negeri Terengganu.

Dalam peperiksaan STPM itu, Tengku Nofazila yang belajar di kelas Pra-U Atas Terbilang mengambil mata pelajaran Pengajian Am, Bahasa Melayu, Sejarah, dan Ekonomi.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih.