SELAMAT BERKUNJUNG KE BLOG PRA-U SMK SULTAN OMAR, DUNGUN, TERENGGANU - TARIKH KEMAS KINI: 30 JANUARI 2019 - 10:20 MALAM SELAMAT MENGHADAPI PEPERIKSAAN SEMESTER 3, ULANGAN SEMESTER 1, ULANGAN SEMESTER 2, DAN SEMESTER 1. SELAMAT BERJAYA.

WARGA PRAUNIVERSITI 2017

banner

Selasa, 5 Mei 2015

PELAJAR PRA-U SESI 2016 MENDAFTAR

EMPAT puluh enam orang pelajar lepasan SPM 2014 mendaftar sebagai pelajar Pra-U Bawah SMK Sultan Omar bagi pengajian sesi 2016 di Dewan Warisan mulai pukul 8:30 pagi hari ini.



Pelajar-pelajar tersebut asalnya dari SMK Sultan Omar sendiri, SMK Seri Dungun, SM Agama Sultan Ismail, SMK Pulau Serai, dan SMK Kompleks Rantau Abang. Jumlah tersebut sangat kecil berbanding dengan lebih daripada 200 orang pelajar yang layak memasuki Tingkatan 6 di sekolah ini.

Pelajar SPM yang layak memasuki sekolah ini yang menawarkan kursus aliran kemanusiaan ialah yang memperoleh kepujian dalam mata pelajaran Bahasa Melayu dan lulus dalam mata pelajaran Sejarah, serta memperoleh tidak lebih daripada 12 agriget bagi tiga mata pelajaran.

Pendaftaran dijalankan oleh pelajar Pra-U Atas dengan seliaan Guru Akadermik Tingkatan 6. Pelajar-pelajar tersebut terus menjalani program suai kenal yang dikendailikan oleh Unit Perkhidmatan Bimbingan dan Kaunseling yang akan berlangsung hingga minggu hadapan.






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih.